Kraniosakrální terapie

Kraniosakrální terapie je jemná, neinvazivní celostní terapeutická metoda, která se zaměřuje na naše fyzické i duševní zdraví a může pomoci s širokým spektrem problémů či doplnit jiné druhy léčby a terapií.

Ošetření pomocí lehkého doteku a naslouchajícího přístupu podporuje přirozenou cestou zdraví těla, harmonizuje fyzické i psychické úrovně organizmu a reguluje fungování centrální nervové soustavy.

Díky jemnosti a neinvazivnímu přístupu je terapie vhodná pro osoby všech věkových kategorií – od miminek až po seniory, také pro ženy těhotné a po porodu.

Přínosy kraniosakrální terapie

Hlavním principem ošetření je harmonizace nervového systému, který řídí činnost všech vnitřních orgánů a ovlivňuje tak naši psychiku, imunitní, hormonální a trávící systém. Ošetření je nápomocné v rozsáhlé škále akutních i chronických potíží.

Kontraindikací je pouze akutní krvácení do mozku a čerstvá fraktura lebky nebo poškození míchy.

Tělesné a zdravotní potíže

• problémy s pohybovým ústrojím
  • bolesti zad, páteře a kloubů
  • problémy s čelistmi, dutinami a dysfunkce v oblasti uší, očí, nosu
  • bolesti hlavy, migrény
  • bolesti žaludku a ostatních orgánů
  • hormonální nerovnováha, menstruační bolesti
  • trávící obtíže
  • stavy únavy a vyčerpanosti
  • poruchy spánku
  • poruchy soustředění
  • stimulace imunitního systému
  • autoimunitní onemocnění

Psychické a somatické potíže

• úzkosti, deprese
  • chronický únavový syndrom
  • syndrom vyhoření
  • stres
  • životní výzvy (změna práce, vztahu)

Trauma, posttraumatické symptomy

• rekonvalescence po úrazech a operacích
  • integrace prožitého traumatu

Pro těhotné a děti

• podpora otěhotnění
  • podpora ženy i miminka v těhotenství
  • příprava na porod
  • poporodní integrace

Osobní péče

• způsob relaxace
  • prohloubení schopnosti vnímat sebe
  • zklidnění mysli
  • nalézání vlastních hranic
  • integrace těla, mysli a duše

Jak probíhá kraniosakrální terapie?

Klient je oblečený, pohodlně leží na lehátku a relaxuje.

Ruce terapeuta sledují a vyciťují krainosakrální pulz na různých místech těla, který existuje díky pohybu mozkomíšního moku. Mozkomíšní mok je čirá tekutina, která omývá mozek, míchu a všechny části těla, kde se nachází. Tyto pohyby a rytmy mozkomíšního moku je možné citlivýma rukama vnímat na celém těle.

Terapeut jemnými doteky kontaktuje specifická místa na těle v anatomickém a fyziologickém vztahu s kraniosakrálním systémem, diagnostikuje omezení organismu a velmi jemně systém koriguje. Pomáhá rozpouštět nepotřebné vzorce napětí a podporuje přirozený průtok mozkomíšního moku. Pokud je proudění plynulé a silné a pohyby částí těla jsou pravidelné, je v těle udržováno zdraví, harmonie těla, mysli a duše.

Jak se na terapii připravit?

Na ošetření je vhodnější pohodlné oblečení bez pásku, abyste se mohli v celém procesu terapie více uvolnit.

Ošetření nekončí v okamžiku, kdy se rozloučíme. Některé změny se integrují i několik dní. Je proto vhodné terapii plánovat tak, abyste po ní mohli mít alespoň jeden klidnější režim bez větší námahy.

Ve stejný den, den před a po sezení nekombinujte s jinou formou terapie, lékařským zákrokem (např. zubař) nebo masáží.

REZERVUJTE SI TERMÍN A NECHTE SE HÝČKAT